Peníscola reivindicarà a Fitur la seua aposta per la sostenibilitat i la intel·ligència turística
La localitat posarà en valor en la cita madrilenya la seua condició de membre de la Xarxa Estatal de Destinacions Intel·ligents, la qual cosa centrarà bona part de la seua agenda de treball.
Els festivals musicals i l’oferta cultural de la destinació, fonamentals en l’estratègia de promoció en fira.
El segment familiar segueix sent una de les prioritats de la destinació, amb el qual emprendrà noves accions promocionals en la cita turística de Madrid
La promoció de la gastronomia local serà un dels punts forts de la destinació a Madrid en el marc de la fira i fora d’ella, amb accions en mercats gastronòmics de la capital
L’Ajuntament de Peníscola ha presentat aquesta setmana les línies generals d’actuació de la destinació en la primera cita nacional turística, la Fira Internacional de Turisme de Madrid.
La localitat es reivindicarà en la cita madrilenya com a destinació innovadora que aposta per la intel·ligència turística, la qual cosa centrarà bona part de l’agenda de treball, tant amb cites amb empreses de serveis per al disseny de diverses actuacions al llarg d’aquesta anualitat, com amb administracions superiors.
Peníscola forma part de la Xarxa DTI a nivell nacional, des de la seua constitució, així com del conjunt de destinacions de la Comunitat que estan treballant en aquesta direcció, i Peníscola és una de les tres destinacions vocals dins de la xarxa autonòmica, "aposta per la innovació, la millora de l’accessibilitat, el compromís amb la sostenibilitat, la integració de la tecnologia i la millora de la governança" ha explicat París. S’ha superat ja la primera fase de diagnòstic i enguany el consistori proposa dur a terme diverses actuacions i inversions per seguir avançant en la implementació de la intel·ligència turística en la gestió de la destinació.
El nou portal web, la inclusió de les noves tecnologies a les diverses estratègies de màrqueting i l’aposta per la integració de les diverses àrees per a la gestió de serveis sostenibles i eficients, són els objectius d’aquesta tasca transversal.
“La intel·ligència turística, la planificació estratègica i l’aposta per la qualitat turística ens faran més competitius i hem de reivindicar-nos davant el sector com una destinació pionera i compromesa amb els objectius de desenvolupament sostenible” ha valorat el mateix alcalde, Andrés Martínez.
Peñíscola de Cine
Peñíscola de Cine és la marca que la ciutat castellonenca vol seguir posicionant en aquesta edició de la fira madrilenya.
Amb aquest objectiu, es presentarà amb la resta de ciutats de cine de la Comunitat, en un espai específic en fira per a destinacions relacionades amb la indústria audiovisual. Concretament, la destinació castellonenca compartirà la informació detallada sobre les rutes pels escenaris de rodatges que s’han ampliat des de la seua posada en marxa des des de 2016, tant a professionals com al públic final.
A més, durant el dijous, dia de la Comunitat en l’entorn de la fira, Peníscola presentarà en roda de premsa nous esdeveniments vinculats a la marca de la ciutat de pel·lícula, que tindran lloc aquest any en la localitat. “Cites que hem de posicionar ja en l’agenda dels mitjans i dels diferents agents turístics, perquè el públic final siga trobant excuses per visitar-nos i redescobrir Peníscola i els seus escenaris de pel·lícula per a unes vacances de cine” ha assegurat la regidora.
La vinculació de la ciutat amb el món audiovisual és àmplia i prové d’una trajectòria iniciada ja el segle passat per importants cineastes com Berlanga, i va trobar un dels seus moments més gloriosos en el rodats de El Cid, la superproducció de Hollywood que va impulsar el desenvolupament turístic del municipi des dels anys seixanta.
Recentment, l’impuls de l’àrea de Turisme i Comunicació de l’Ajuntament ha facilitat que Peníscola haja acollit nombrosos rodatges en els últims anys i, més recentment i amb major impacte, la sèrie nacional d’èxit El Ministerio del Tiempo, així com la reconeguda i guardonada sèrie Game of Thrones, la més important de la història de la televisió a nivell mundial, pel nombre de seguidors i espectadors, així com segons la mateixa crítica. La sèrie de Mediaset, El Chiringuito de Pepe, amb dures temporades, els exteriors de la qual es van rodar pràcticament en la seua totalitat en la Ciutat a la Mar, van reportar també una promoció importantíssima per a la destinació.
Els Festivals i l’oferta cultural, claus
No se li escapa a ningú que un dels avantatges competitius de Peníscola és el seu patrimoni monumental, conformat principalment pels castell templer pontifici i la seua ciutadella.
A més d’aquest recurs patrimonial, l’oferta cultural de la ciutat és un dels principals atractius turístics de la destinació, així ho testimonia l’últim perfil del turista que Turisme Comunitat Valenciana ha elaborat sobre el turista que arriba a la localitat del Papa Luna, que assegura que l’oferta cultural de la destinació és ja el principal factor de motivació per al desplaçament del turista a la ciutat, en 7 de cada 10 casos.
Per tot això, la cita madrilenya “és un mostrador irrenunciable per a la nostra oferta cultural i de festivals que, entre diverses administracions fem possible, com el Festival de Jazz, el Festival de Teatre Clàssic, el Festival de Música Antiga i Barroca, el Festival de Música Clàssica, a més d’altres festivals musicals orientats al segment més jove” ha explicat la responsable de l’àrea.
La gastronomia centra l’agenda
Amb la col·laboració de l’Associació Gastronòmica Ciutat de Peníscola, l’àrea de Turisme segueix apostant per l’ampliació del concepte de vacances de cine en la destinació més enllà del descobriment de les rutes i localitzacions de rodatges, amb la incorporació de receptes dels restauradors locals relacionades amb cadascuna de les produccions més emblemàtiques. Amb les receptes i Plats de Cine, la gastronomia peniscolana protagonitzarà un show cooking en la mateixa fira, així com una demostració gastronòmica en el Mercado de la Paz de la capital, el divendres al llarg de tota la jornada.
L’aposta pel turisme familiar, estratègica per a la destinació
En aquesta nova edició de Fitur, per a Peníscola el segment familiar segueix sent una de les prioritats, amb el qual emprendrà noves accions promocionals en la cita turística madrilenya, com a exemple en l’àmbit de col·laboració públic i privat, així com en l’àmbit de la promoció, de la mà de diferents institucions, també a l’empara de la Secretaria d’Estat de Turisme i de Turespaña, a través del Segell de Turisme Familiar.